El fem fatal

Microcontes, macropersonatges i, a estones, ratets

Branding emocional 1: dones en mallot, budells feliços

Benvinguts a la lliçó inaugural del curs Deixa el vudú i passa’t al branding emocional.

El branding emocional és un invent absolutament meravellós que consisteix a embolicar una marca en tanta, però tanta, faramalla idiota que s’acabi idiotitzant la persona que gosa comprar-la. Així de fàcil.
(Incís: Com a bons professionals és important que us acostumeu a la terminologia profilàctica.)
Prosseguim: Que les víctimes els compradors de la marca en qüestió estiguin idiotitzats, subjugats, captats per la secta, emocionalment entregats a la marca és estupiditzador, és inútil i és potencialment ruinós per a la víctima; en altres paraules, és bo, és útil i és rendible per a la marca.

Posem-ne un exemple: el cas dels típics cereals amb gust de suro anunciats per una dona amb mallot.

  1. Cal generar interès en la marca. En aquest cas s’aconsegueix clavant una dona amb mallot al cartró dels cereals (a l’anunci de la tele cal fer-li pegar algun saltiró). L’interès sorgirà, en bona mesura, tot sol, gràcies a la putrefacció ja consolidada de l’ideari col·lectiu que identifica una dona en mallot i maquillada = una mena d’esport indefinit que no cal fer perquè ja es menja suro en forma de cereal = cagar de gust = aprimar-se.
  2. Cal que la víctima el consumidor decideixi fer-se de la secta compri un producte de la marca. En aquest cas, se suposa que la víctima el consumidor ideal és una senyora, però també funciona amb els senyors (sovint sense necessitat d’associacions d’idees de final escatològic; és la màgia del branding emocional!).
  3. Cal convèncer la víctima el consumidor que és l’hòstia per haver comprat el suro disfressat d’aquella marca. La suggestió fa meravelles i, per tant, no cal; però també es pot afegir, durant els dies de llançament de la marca, alguna mena de laxant al suro perquè, efectivament, es noti un cert canvi després de consumir-lo. Això reforçarà el vincle dona en mallot = cagar (la cosa d’aprimar-se pot passar discretament a un segon terme, perquè pel fet de comprar la marca l’autoestima ja puja com l’escuma).
  4. Cal idiotitzar fidelitzar la víctima el consumidor; provocar-li una mena de síndrome d’Estocolm empresarial. És a dir, fer quallar la faramalla: només de veure una dona en mallot, la víctima el consumidor ha de sentir un desig irrefrenable de menjar suro de la marca màgica en qüestió.
  5. Cal crear un ritual perquè la marca quedi incrustada en la rutina de la víctima del consumidor. Amb els cartrons de dones en mallot es poden “regalar” bols amb dones en mallot, cromos de dones en mallot, orinals de dones en mallot, bàscules trucades de dones en mallot, perquè la vida de la víctima del consumidor sigui un anar en mallot emocional constant.
  6. Cal aconseguir que la víctima el consumidor, un cop captat totalment per la secta marca, faci proselitisme de la marca màgica (cosa que permet acomiadar uns quants treballadors de la secció de màrqueting i de la de vendes). Per comprovar si funciona, només cal trucar a les oficines del clavegueram de la ciutat i preguntar si últimament ha crescut gaire el cabal.

2 responses to “Branding emocional 1: dones en mallot, budells feliços

  1. Tomàs 23/09/2012 a les 7:38 pm

    Hi ha persones que s’entreguen en mans de les marques. Unes vegades per aparentar, i unes altres perquè. aquestes els hi “asseguren” solucionar alguna de les seves necessitats.

    Les marques són especialistes en saber trobar on es pot vendre, i com a especialistes, saben buscar en el més profund de les nostres ànimes.

Comentreu, com si fóssiu a casa

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: