El fem fatal

Microcontes, macropersonatges i, a estones, ratets

El llibre electrònic, el gran amor de Titivil

Amb tres dies de guapura acumulada.

Del diari de Titivil, el follet de la impremta. Entrada del 4 de maig de l’any 614 després de Guttenberg.

Estimat diari,

pel maig cada dia un raig. Per això, desobedient com sóc, m’he passat de la tinta al llibre electrònic.

Diu que ara està de moda dir que són un bluff. Però és que, a mi, els llibres electrònics em tornen boig de gust. Tinc algun dubte, és clar. És vana la meva esperança que algú, tard o d’hora, se m’acabi cabrejant? Algú reconeixerà mai –insultant fort al suposat responsable, és clar, que és com m’agrada– l’enorme esforç que hi dedico? O potser les baxíssimes expectatives entre els lectors d’ibucs són irrecuperables? Qui es queixa del fet que els llibres electrònics sovint estiguin farcits d’errades de tota mena i, de vegades, amb més faltes de les que hi ha en la versió en paper del mateix llibre? I de la delícia de no tenir números de pàgina fixes perquè les rates de biblioteca no puguin citar amb tranquil·litat? Ah, si algú se n’adonés serien una font inesgotable del plaer sàdic que tan em vivifica…

Les males llengües –sempre tan càndides, pobretes– ho atribueixen a la manca d’un format estàndard; als escanejos graponers amb OCR sense revisar; al fet que es passi del document de Word original a la versió digital definitiva sense tenir en compte les successives correccions amorosament –ha ha– pastades i repastades pels editors en formats que els senyors de l’empresa convertidora (qui deia que desapareixerien els intermediaris?) troben massa difícils de convertir als diversos formats dels lectors electrònics.

Qui serà el guapo que aixecarà la llebre?

Ara que sembla que s’ha obert la veda de cagar-se en el llibre electrònic en lloc d’elogiar-lo desaforadament com es feia fins no fa gaire, es començarà a fixar en la meva esforçada tasca de producció de caos i malestar lector, el personal? Va, lectors perepunyetes del món, donin-me el gust.

Ah, l’aixecament de llebres…

Anuncis

5 responses to “El llibre electrònic, el gran amor de Titivil

  1. Montse 04/05/2012 a les 8:33 pm

    Tengui, tengui, però encara no puc opinar. Fa poquet que el tinc i encara no l’he potinejat prou com per haver-me’n enamorat ni per dir-ne pestes. Tanmateix, he de dir que tinc entre els meus tresors més preuats un llibre de quan la meva mare anava a escola, tot arrugadet i atrotinat -perquè en aquella època no era un llibre, sinó que era El llibre (el de ma mare i abans el dels meus oncles)- i sospito que quan els meus fills siguin grans no tindran entre els seus tresors més preuats l’ebook de sa mare. De fet, d’aquí a quatre dies haurà canviat el format dels arxius i el pobre aparell es convertirà d’un dia per l’altre en una andròmina obsoleta que no servirà per a res (algú recorda els floppys? algú conserva un ordinador que llegeixi floppys?). Em puc equivocar, però per a mi un llibre -de paper- sempre serà un llibre.

  2. Sr X 05/05/2012 a les 11:21 am

    En Titivil, servidor del Caos, enemic de l’ordre. Els enemics dels meus enemics són els meus amics, especialment si són guapos, com en Titivil.

  3. Lo rat 05/05/2012 a les 1:16 pm

    Montse, és bonic. Hi ha ecologistes terroristes que diuen que els materials amb què estan fets els lectors electrònics perjudiquen més (com es calcula? misteri) el medi ambient que no pas la tala d’arbres per fer paper. Per deixar anar rumors que no quedi.

    Sr X, sí, la guapura per sobre de tot.

  4. Tomàs 06/05/2012 a les 12:34 pm

    Crec que el llibre electrònic s’acabarà imposant. Ara pateix de les febres de tots els negocis amb un creixement ràpid i incontrolat. Sembla que s’ha sacrificat qualitat i aquest aspecte s’ha de resoldre a curt termini per gaunyar credibilitat.

Comentreu, com si fóssiu a casa

