El fem fatal

Microcontes, macropersonatges i, a estones, ratets

Jugar amb la meva baldufa xiuladora

L’estiu m’infantilitza. I jo em deixo. Per això el petit plaer d’avui no és cap eufemisme sexual. Tinc una baldufa literal que xiula literalment. I la faig girar i me l’escolto perquè m’explica coses interessants que ningú més no s’atreveix a revelar.

Puntuació del satisfacciòmetre: 9,9

Justificació del jurat:

  • Poder de convicció. Escoltant-me-la atentament he aclarit el meu futur. Ara ja sé que quan sigui gran vull anar a viure a Konya i fer-me dervix giròvag.
  • Confereix autoritat moral. Només si faig girar la baldufa tinc permís per fotre a terra d’una revolada els trastos de la taula, esbarriar papers i cridar “de pressa, treu això d’aquí!”; en qualsevol altra circumstància aquest comportament em val una bufetada.
  • Serveix d’escut protector. Les visites que em veuen jugant amb la baldufa entenen que sóc retardat i no em fan preguntes difícils, de les que fan pensar i suar i cansen.
  • Experiència de perfecció. És rodona, simètrica i quan gira sap reproduir la música de les esferes: és una perfecció de butxaca que sembla mentida que hagi fabricat un juguinaire.

Car home es vengut de no res

meravella·s de ço que es

Va dir en Ramon, un dia que jugava amb una baldufa com la meva.

6 responses to “Jugar amb la meva baldufa xiuladora

  1. Montse 30/08/2011 a les 11:38 pm

    Dervix giròvag? Això és perquè t’has escoltat una baldufa; si haguessis parat atenció a un cargol de mar gegant (no hi ha color!) ara voldries ser el capità Jack Sparrow o la Sireneta. Pensa-t’ho bé abans de fer cas a una baldufa: les seves opinions oscil·len massa.

    • Lo rat 01/09/2011 a les 7:34 pm

      Sí, no es pot dir que la meva baldufa sigui un model de constància. He provat d’engegar el blacamdéquer i escoltar els consells d’una broca del 6, l’espiral que tinc més a mà, però no em diu gaire res, i si la faig girar em forada la taula i la baldufa se’m precipita.

  2. Ambarabbà ciccì coccò 31/08/2011 a les 7:01 pm

    Vols dir que la baldufa és ara i era abans, sense haver estat no res? Em sembla que estem entrant en un terreny tan perillós que començo a témer de veure lo rat efectivament a Konya fent de dervitx giròvag amb una faldilla blanca tota inflada, volta que volta. Li haurem d’atorgar la majúscula de l’absolut xiulador: la Baldufa.

    • Sr X 01/09/2011 a les 10:48 am

      Posem’hi una mica d’ordre mental:

      -Qui gira?: La baldufa.

      -Qui contempla i (s’ho) passa de Konya?: El baldufaire.

      A Konya, tota la conya -girar i contemplar- va a càrrec del mateix individu: dos-en-un. Quan arribi a tres-en-un -girar, contemplar i passar-s’ho de Konya-, no sé si assolirà la divinitat o la neteja perfecta, realització metafísica en tot cas.

      Com podeu veure, per a navegar, no cal ser el capità Sparrow.

  3. Tomàs 01/09/2011 a les 6:33 pm

    Vaig estar a Konya veient els dervixos. Pensava que no m’agradaria però ben al contrari va ser una experiència interessant. Després, un té de canyella i la nit va esdevenir rodona (mai millor dit).

    La baldufa, a l’igual que el dervix, apropa el cel i la terra i els fa confluir en un punt.

    Has descobert una distracció barata!

    • Lo rat 01/09/2011 a les 7:35 pm

      Tomàs, hi ha cap lloc de la terra on no hagi estat?! Estic impressionat.
      La meva metafísica preferida és la barata, sí. Per la cara, ja n’hi ha molts que s’hi trenquen prou el cap.
      Em prenc un te de canyella a la seva salut, viam si arrodoneixo l’assunto!

Comentreu, com si fóssiu a casa

