El fem fatal

Microcontes, macropersonatges i, a estones, ratets

Les filigranes del meu esferificador de meló

Per encetar aquesta nova categoria de Petits plaers, a la qual preveig un futur esplendorós de públic i crítica en la línia repel·lent habitual, un gran petit plaer: fabricar boletes pulquèrrimes de meló amb el meu nou esferificador de meló.

Puntuació del satisfacciòmetre: 9,9

Justificació del jurat:

  • Alta especialització de l’instrument. Tot i que en principi l’esferificador –o estri de fer boletes de coses toves– es pot emprar en tota mena de material, és el meló (i no la síndria, la plastilina ni el cor de l’enemic) la substància amb la qual s’emmotlla en una simbiosi perfecta.
  • Elegància de l’instrument. L’èxit de l’acció esferificadora depèn solament del simple foradet al cul de la semiesfera buida amb mànec que és en realitat l’esferificador. Ara gaudiu del moment d’apnea orgiàstica d’aquesta onada d’admiració que us embriaga.
  • Millora d’un plaer que semblava immillorable: menjar meló. Si l’existència del meló és l’únic motiu que, si mai ens sentíssim caritatius, podríem esgrimir per perdonar al planeta que giri tort i ens faci suar durant uns quants mesos, poder menjar aquesta fruita divina en boles (doblement en boles encara és més plaent) fa venir ganes d’emigrar, esferificador en mà, a l’hemisferi sud tot l’hivern.
  • Plus de novetat i exclusivitat. Ja se sap que els aparellets nous –sobretot si no són elèctrics (és a dir, un lligam diabòlic amb el mercat), si freguen la inutilitat i si la teva parella els troba absurds– fan més il·lusió; els homes també venim de la garsa, també ens agraden les coses lluents. A més, l’esferificador només es pot fer servir en temporada de melons: frisança tot l’hivern, excitació extrema de papil·les gustatives amb la primera boleta de meló de l’estiu.
  • Amb una boleta de meló al capdamunt l'humil bol de fruita amb iogurt es converteix en un plaer dels déus. Tot gràcies a l'esferificador de meló!

4 responses to “Les filigranes del meu esferificador de meló

  1. Montse 17/07/2011 a les 9:37 am

    Jo també en tinc un 😀 Em sembla que a mi el que més m’emociona és que no vagi amb piles. Hi ha tants aparells que les necessiten i estic tan tipa de gastar-ne que una vegada vaig comprar una llanterna d’aquelles que es carreguen girant una maneta només per poder dir que tenia un aparell que no les necessitava.

    • Lo rat 17/07/2011 a les 7:01 pm

      Molt ben vist, sí senyora. Deu ser l’addicció a les boletes de meló, que em fa delirar, però per un moment m’he imaginat un esferificador amb maneta que permetés donar-li corda i fer-lo funcionar sol a gran velocitat durant una estona, fins i tot podria portar una molla que impulsés les boletes directament a la boca. Què esperen els inventors catalans?!

  2. Tomàs 17/07/2011 a les 1:55 pm

    Aquest estri representa la cimera de la tecnologia aplicada a la cuina. Els gourmets poden gaudir de les boles (amb perdó), en aquest cas, del meló.

    Crec que fins i tot n’hi ha uns models que porten dos “talla boles”, un a cada extrem, de mesura diferent, de tal manera que amb solament fira el talla boles, podem tenir-ne de mesures diferent. Tota una troballa.

    Després d’això cal fer un incursió a les espremedores manuals de llimones.

    Tot això puja la moral, estem davant de persones que es conformen amb poc, en la línia d’austeritat que els Mercats i els Governs ens indiquen.

    • Lo rat 17/07/2011 a les 7:08 pm

      El “talla boles”, d’entrada, m’ha tallat una mica el rotllo, però reconec que poder-ne fabricar de mides diferents obre un nou horitzó de plaers esfèrics.
      No hi havia caigut, que la meva passió per les boletes de meló em podia fer un col·laboracionista de les perverses retallades. Ara, hi ha un mercat (o dos, el de melons i el d’esferificadors) que si la passió austera per l’esferificació manual es posa de moda remuntaran de cop i ens treuran de la crisi amb un dir “meló”.

Comentreu, com si fóssiu a casa

