El fem fatal

Microcontes, macropersonatges i, a estones, ratets

Contaminació acústica

Ai, no sóc simpàtic i tinc moltes manies, ho reconec, però, en el fons sóc una persona més aviat pacífica. No hi trobo el gust a emprenyar-me per ximpleries (per altres coses sí, un gustet bo). Per això, el futbol m’havia estat, fins fa poc, del tot indiferent. No em considero de cap equip ni veig els partits, però fins fa poc no em feia cap nosa entrar en un bar i trobar-m’hi la pantalla verda i aquell murmuri amb acceleracions capricioses i interromput per orgasmes gol, gol, gol, gol, gol·lectius!, ni em molestava gaire la ineludible xerrameca dels múltiples experts futboleros a la feina, a la ràdio, a la tele, a la cua del super, al gimnàs, al semàfor, al forn, a l’ascensor, a la sopa. Mireu si n’era, de tolerant.

Però em dec haver saturat. No sé si per un procés natural al llarg dels anys o bé per un augment sobtat de la contaminació acústica de caire futboler. Potser el frenesí barcelonista i la canonització en vida de Guardiola han fet que tinguem futbol més hores, en més llocs i amb el volum més alt. No ho sé. Tornem allà on érem. M’he saturat.

No m’ha vingut pas de cop l’empatx. Un bon dia no me’n vaig anar a dormir indiferentment doctor Jekyll i l’endemà em vaig llevar ple de l’odi Hyde que ara em corroeix (sí, la mala hòstia que tinc dins meu em fa por a mi i tot). Vaig passar per un fase en què oscil·lava entre una curiositat antropològica amable i distant pel fenomen (que reconec que té tela; això de les patologies socials impressiona molt) i una irritabilitat prou modulable en funció del grau de la contaminació acústica. La curiositat, però, se m’ha anat esvaint. Per força. Totes les preguntes que em feia rebien respostes que encara ara no sé si eren enriquidores o no perquè anaven sempre acompanyades de concerts de botzina amb cors de brams esperpèntics a altes hores de la matinada; cursets d’anatomia limitats a abductors drets, solis de la cama esquerra, lligaments creuats anteriors del genoll dret, isquiotibials de la cuixa esquerra i altres òrgans que la gent sana sense clembuterolitzar no tenim; cares llargues encomanadisses o atacs d’eufòria depriments d’espècimens profanadors del radi de distància de seguretat d’un servidor; el segrest barroer dels mitjans de comunicació per l’exèrcit enemic durant tres quartes parts del cap de setmana i l’abducció més subtil de bona part dels espais pretesament informatius durant tota la setmana, etc. En resum, la meva tímida curiositat va ser engolida per un allau de contaminació acústica (la visual és més fàcil d’evitar, però encara no he après a tancar les orelles a temps).

Contra els hostils imperis alienígenes, és completament natural estar-hi del tot indefens; però aquests que ens ataquen, sobretot acústicament, se suposa que són humans, congèneres, dels nostres i tal. Per què ens ho deixem fer, docns? Per què ens deixem convèncer que ens agrada que ens cridin a l’orella? O potser només sóc jo?

Potser és això, potser sóc l’únic raro. Dec haver agafat desprevingudament una hipersensibilitat ambiental d’aquestes que et converteixen en un pobre tiquis miquis incomprès i torracollons. O potser inconscientment el futbol sí que m’agrada, encara que només sigui per poder-m’hi cagar. Potser sóc una mena de masoquista saturat de brutícia sonora. Llàstima, doncs, que hàgim triat com principal esport de masses el futbol, que al capdavall és de locució avorrida i monòtona si el comparem amb la fórmula 1 i la seva estimulant banda sonora de brunzit histèric.Variació d'un quadre de Magritte en què plouen senyors

Anuncis

2 responses to “Contaminació acústica

  1. Lo 04/04/2011 a les 5:54 pm

    Em pensava que la foto era del castell teatre Dalí de Figueres. De fet els ous són millor que les pilotes, sobretot ara que s’acosta la mona de pasqua.

  2. Pingback: Enigmerda de dissabte esmunyedís « El fem fatal

Comentreu, com si fóssiu a casa

